söndag 10 maj 2009

Stackars Ruvbert!



Det är inte roligt att vara tupp när man bara har en höna & hon ligger som en pannkaka på sina fyra ägg. Han försöker locka henne att komma ut & umgås men icke sa nicke. Jag ser att han inte sover sittande på pinne utan verkar stå framför redet. En tupp behöver ett litet harem!

Vi håller på som galningar att bygga en större rastgård med tak som de älskvärda kan vara i när vi inte är hemma. Kan inte riktigt se framför mig att de alltid ska vara där dock. Får hoppas på att hundarna & jag kan hålla oinbjudna gäster borta, bara vi är hemma. Sen är ju trixet att få in dem i rastgården när man ska dra någonstans..............det finns ju mumsfillibabba :) Vi funderar om vi kanske ska ha större höns. Orpington? Verkar himla goa. Sen tror jag att det ska vara en större flock så att fler kan hjälpa till att vakta & nu kan vi ju det här på kära Hagaberg!

4 kommentarer:

Koola Viola sa...

Å Orpington är fantastiskt mysiga, jag älskar mina orpington-fjäderbollar! Lugna och runda och lätta att få tama. Om du vill kan jag maila över några till dig. Jag har sisådär *räknar* tretton tuppar över ;o)

Upplagd sa...

...hmm, Orpington har jag faktiskt varit inne på. Det blir nog ett par såna när det blir hönsdags. Eller ett par ankor. Har lite svårt med besluten. Ska börja med själva flytten kanske...

Ancan sa...

ag funderade oxå på Gula orpar ett tag, men hamnade på brahmor istället. Underbara höns, lugna och trygga - och stora :-)

Ann-Charlotte sa...

såååå fin tuppe! Ja svägerskans Maja är jätte fin (liiiite avis pytte pytte..yea right)
bara 24 dagar kvar tills mina pullor kommer iiihhhhhhh ;)
Kram
Ann-Charlotte