onsdag 13 maj 2009

Ivrig!

Asså, asså, asså vet ni att nu är det bara några få dagar till vi får träffa våra alpacka pojkar för första gången!! Vi kör mot Skåneland på fredag morgon med hästtransport bakom bilen. Tack snälla Inger som lånar ut sin transport till oss! Vi ska bo hos min kära T, ska bli så kul, vi träffas ju inte så ofta eftersom vi inte direkt är grannar :) Det ska bli en upplevelse att få träffa Reidar i verkliga livet, stackars vanskött häst som fått ett nytt liv. Ni kan läsa om honom här, scrolla inte om du är lätt illamående. På lördag bär det sen av till Österlen, för rysningar av iver! Vi slår många flugor i en smäll på denna resa. När vi ändå är ute & far blir det 2 utställningar för Malin & Mia. Malin står för sitt championat, är väl inte i superkondition så vi får se. Hässleholm var det plats Myran blev champion & i Hörby vann hon rasspecialen för 3 år sedan så kanske är det tut orter för oss? När vi sedan har lastat Kinia & Yanya i transporten på måndag & ska styra hemåt blir det ett stopp för att köpa med oss 4 gula Orpington. Tyvärr vet man ännu inte könet på dem så kanske får 4 tuppar. Men det finns de som har det värre...........se här.
Imorgon fyller min älskade Rebecka 23 år, det blir lite tjo & tjim :) Rapport om resan kommer nästa vecka

3 kommentarer:

Koola Viola sa...

Ha ha, får hoppas att du får med dig fyra hönor. Så kan du svänga förbi mej och hämta upp en tupp. Eller tretton. ;o)

irene sa...

Asså asså asså! :-) Jag håller på att döööö av nyfikenhet. Vi planerar så smått själva en resa ner till Österlen för att bese dessa ståtliga djur i verkligheten.
Många kort snabbt in i bloggen tack!
Nu är jag snart på sluttampen av deklarationen. tror jag. Har fått begära uppskov för tulpanernas skull.

Upplagd sa...

...åh vad jag är sorgsen för att vi inte kunde hänga med på resan! Men vi fick ett hus på landet istället så det är rätt bra tröst ändå.
Se nu till att köra försiktigt, ta på yllebyxor, halsduk, hängslen och galoscher. Ska välkomna pojkarna så fort vi kan. Kan knappt bärga mig. Tar du ett par Orpington till mig på en gång:)) Nä, vi måste bygga till åt hönsen först...
LYCKA TILL med hela resan!