onsdag 3 februari 2010

Ettan klar tvåan kvar

Förra vecka var jag på kurs för att lära mig att göra mjuka former som man ska kunna gjuta i. Det var silikon, latex, knåddsilikon etc etc. Kul men ganska svårt. Köpte i varje fall material (Alginate) så jag kan göra formar av olika kroppsdelar, det var jätte kul.
Imorgon kör jag ner till Skåne för att försöka lära mig att karda & spinna. Jag har 2 säckar med alpacka ull från Krille & Yannes klippning i maj 2009. Ganska snart är det ju maj igen & ull lagret kommer att fyllas på med ny ull samt härligt chokladbrun ull från Steffe. Det vore himla kul att kunna göra garn av det & kanske värmas nästa vinter. Det ska bli kul att prova på i varje fall. Kursen heter " spinn framför brasan & lyssna på skrönor" Oooooo......så spännande. På vägen hem ska jag ta en liten omväg på 9 mil för jag har fått lov att köpa mig en Brahma höna. JIPPI!! Tjejen sa att hon hade lite kyklingar också så.............Jag ger inte upp. Ska döpa dem med tjejnamn så blir det nog höner, funkade ju (inte) förra gången :-)))) Hoppas nu bara att den snöstorm som härjar här är putsväck imorgon!!

3 kommentarer:

Ancan sa...

Jag förstår hur det kliar i dina fingrar över att få börja sticka ngt av egen allpacka...jag blir avundsjuk bara jag tänker på det hela :)

Upplagd sa...

...spinn, spinn gumman min
så det passar min maskin:))

Har ju testat Ann-Maries alpisar och tror det blir bra till min grovis...
En höna till - ha, det sarö inge om!
Ja, ja vi får väl så om det blir höns till våren. Vi måste få ner en massa tallar först...ska bara...

Maritza sa...

Låter kul! Lycka till!