fredag 9 januari 2009

Uppåt tack-snarast

Att föda upp hundar är verkligen ingen dans på rosor om nu någon skulle tro det. Jo det finns ju otroligt vackra & väldoftande rosor men som har en himla massa tagar, så kanske det ändå är det. Vi har kvar lilla röda Propelern eller Prinzila som min goa Eva kallar henne. Bedårande söt & det charmigaste sättet. Wille Wombat den blå hanen har kommit tillbaka tyvärr. Han är en pojk med mycket motor som bruksmänniskor brukar säga, dvs mycket energi. Han är väldigt smart har jag märkt & nog har han terrier temperament alltid den lille gossen. Hoppas att han kommer att få ett eget hem snart med hundvana & som vill jobba med honom med tex agility, spår & liknande. Det tar tid & kraft att tillfredställa 3 vuxnas dagliga behov & 3 snart 10 veckors valpar. Känns inget vidare uppåt just nu MEN solen skinner idag & jag tyckte faktiskt att den värmde lite. De älskvärda att lagt var sitt ägg idag, bägge i det konstnärliga redet. Faktum är att de överhuvudtaget inte lagt ett enda ägg i det gamla redet- endast målat - mina höns har verkligen klart för sig hur det ska vara. Näst projekt måste mao bli:



mer bilder här:
Tack för länken KoolaViola!
Nu är det ju tyvärr så att jag har tummen väldigt nära mitten av handen så måste försöka lista ut hur tusan jag ska få Hasse att bygga ett så tjusigt hus åt de älskvärda.............kan bli en svårt........men utmaning för en terrier männsika.....envis?? Inte jag :)))))))))))))))))
Vore läckert att bygga så det ser ut som ett pepparkakhus eller tänk att bygga ett hönshus som ser ut som vårt hus fast mindre då så klart :))))

2 kommentarer:

Anonym sa...

...nu måste vi ju flytta ut på landet igen så vi får bygga ett så där vackert hus till de önskade älskvärda.../Eva

Anonym sa...

Inga DU har ju inte tummen mitt i handen...detta hus kan du galant fixa ihop. Hälsningar Snickar Åsa Ö: