lördag 24 januari 2009

Lurad!

Jag trode verkligen jag hade listat ut vilken av flickorna som la vilket ägg & att bägge var så glada över att det kommit konst in i hönshuset. Ack vad jag bedrog mig. Sedan jag skrev så skrytsamt om att jag hade koll på läget har alla ägg lagts i det gamla, outsmyckade redet & alla ägg ser likadana ut. Äggen ser ut som Katrins. Jag får anta att Plommon slutat lägga ägg & att Katrin lägger 2 varannan dag för inte kan väl Plommon lagt till en ny look på sina?! Vad gäller att de nu helt ratar det nya fina redet måste bero på deras ungdom. Det ska vara nya händelser & intryck hela tiden annars blir de så där tonårs sura. Det är bara att ligga i...får väl byta inredning oftare.

Flickorna är luriga, när jag kom ut igår morse hade bägge desutom ändrat utseende & över natten lagts sig till med värsta kammarna. Vår känslor? Dags att göra sig fin inför den nya utomhus säsongen? Ja, inte vet jag, det är ett som är säkert!

1 kommentar:

Bente sa...

Meeeen vilken vacker fröken!