söndag 4 januari 2009

Snyggt ska det vara del 2

Vi har svinkallt nu! Har varit & köpt en frostvakt åt de älskvärda. Läste på Koola Violas blogg hur illa det kan gå om de får för kallt Efter att det kommit in något som med en lätt överdrift kan kalla konst, i hönshuset läggs ägg endast i det rede där de älskvärda kan skönja min kärlek till dem. Det blir att sätta hammare & spik i makens händer igen. Jag är ju en konstnärssjäl som inte kan det praktiska.......:)))))))
Har börjat sätta upp lite mer konst till de älskvärda för det finns inte mycket för dem att roa sig
med än att skratta åt mig. Men mest skrattar nog dom när jag virrar omkring & letar efter tegelpannan som hängde på deras hus i Sibble. Hur fasiken kan en tegelpanna bara försvinna??

3 kommentarer:

Koola Viola sa...

Hu ja, är så glad att det slutade bra till slut med minusgraderna.
Förstår jag dig rätt nu, är den saken längst ner ett värp-rede? Vilket lyx-rede *gapar av imponering*
Om fjädrarna inte ökar äggläggandet med ett sånt rede vet jag inte vad som finns kvar att ta till!

Inga sa...

Det är snäckskal :))Undrar om maken går med på att göra reden i ovalform.........

Göran sa...

Du skriver "Hur fasiken kan en tegelpanna bara försvinna?"
Ja, hur märkligt är det inte när saker bara försvinner sådär utan att man har en aning om var man lagt dem.
När jag byggde hus en gång för länge sedan förlade jag en stege. Jag bara inte hittade den och gick huset så jag blev yr i huvet. Kanske blev den stulen, men det var en gammal trästege utan något större värde. Men kanske fungerar den som spalje idag hos hågon trädgårdsromantiker. Vem vet. Men OK fungerar den som bärare av en klängros, må stölden vara förlåten,