måndag 15 mars 2010

Ytterligare drama

Igår morse var det ett himla liv på hundarna, verkliga varningsskall. Klädde på mig & gick ut, hella gänget hängde över staket i ena hörnet. Trodde att det var en katt som kanske satt där men ser till mina fasa att det är en hind som fastnat med ena bakbenet i grinden. Hasse var ute någonstans & åkte skidor. Rusade ner till närmaste granne. Han fick loss bebet som inte tycktes vara brutet. Vi lyfte av grinden & tog in henne på tomten. La ett liggunderlägg under henne & 3 fleece filtar på. Drog oss undan & hoppades så att hon skulle kvickna till & skutta iväg. Tyvärr klarade hon sig inte utan dog :-( Jag hade ringt jaktlaget som sagt att jag skulle avvakta & ytterligare en annan granne (japp, har 2 grannar) kom & tog hand om kroppen. Sorgligt! Nu vill jag verkligen att våren ska komma så att snön kan sjunka undan så att det blir lättare för djuren att hitta mat. Vet att naturen slår ut de svaga djuren men tycker det är sorgligt ändå.

3 kommentarer:

Åsa Ö: sa...

Det vart inge roligt....

Upplagd sa...

fy sjutton. Den här vintern för med sig en massa märkliga och sorgliga händelser på alla möjliga sätt. Och mest har det varit sååå svårt för alla djuren. Skönt ändå tycker jag att hon fick somna in just hos dig - djurens bästa vän!

-Hönsmammann- sa...

Nämen huga så sorgsamt.

Håller med om att nu blir det bra med lite vår och grönskande buskar, att få se livet från den ljusa sidan.