tisdag 23 mars 2010

Vem är den skyldige????


En av dessa på fotot är skyldig till att lägga sitt ägg i snön & samma eller annan måste hacka på det också så det spricker. Bara att kasta. Har provat att hålla stängt på förmiddagarna så att gullen inte kan drälla de få ägg som kommer. Men se att en av dessa på fotot är skyldig till att lägga sitt ägg på golvet & samma eller annan måste hacka på det också så det spricker. Förstår att tupparna Mary & Robin är oskyldiga till att lägga ägg å icke anvisade ställen men är de lika oskyldiga till att inte spräcka dem..........Utredning pågår men med risk att den samma kan komma att läggas ner pga brist på bevis. SUCK.

3 kommentarer:

Upplagd sa...

...låter som ett solklart fall för miss Marple. I hennes upplösningar brukar det vara ett evinnerligt kacklande. Tills hon pekar med hela handen och säger "du där Robin, jag vet att du egentligen heter Roberta"...

Åsa Ö: sa...

Skvallrar dom inte på varann?

-Hönsmammann- sa...

Jag har fört en vild kamp mot hönor som promt ska lägga ägg på alla ställen förutom i redet... det är en svår kamp att vinna. För att inte säga omöjlig!

Hönor är något av det envisaste jag kan tänka mig. De är till och med envisare än mig och det säger en hel del........ :D