måndag 20 april 2009

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

Idag fyller min älskade, älskade Myran 8 år, var tar tiden vägen? Vi har gått ut lite mjukt idag med frukost på sängen........nej, nu ljuger jag :) Grisöra till lunch & nytt fint halsband. Eftersom Myran ska överleva mig så tänkte jag det var bäst att ge henne ett halsband med namnet på. När jag är riktigt gaggig kan jag kanske fortfarande läsa & då är det bra att jag se vad hunden heter :) Till middag blir det ugnspankaka med leverpastej & tomat som toping.
Det är härligt solig dag så under långpromenade slog vi oss ned på en mossig sten i solen & pratade gamla minnen. Allt roligt vi har haft hon & jag genom åren som valpkursen där hon sög in köttbullar i mungipan under språng. Myran skrev om kursen i en gammal Aussiepost men tyvärr vet jag inte om faktiskt deletad den från datorn, bort är den i varje fall. Ett skönlitterärt mästerverk var det......jo faktiskt......
Hur som helst; hipp hipp hurra för Myran idag!!!!!!!!!!!

4 kommentarer:

Upplagd sa...

tadarataradara = föreställande en trumvirvel och fanfar från Elviz med flocken.
Jaha - det var Myran som lärde honom att göra om valpkursen. Förstod väl att det var en kvinna bakom allt...
Blötnospussar från oss!

Åsa Ö: sa...

Vi hurrar och gratulerar......
Dixie, Rival och Foxy.

Ancan sa...

satt häromdagen och började fundera över hundarnas åldrar, och insåg att den "lilla" snart är 6 år ! Och de andra 10 och 9 år - hur e´de möjligt???
Nyss var dom ju livliga valpar...

LovisoHedda sa...

Grattis "moster"!

Vi har också firat födelsedag här idag för vår matte har precis samma som Myran.
Vi fick hjälpa till att öppna paket i morse. Jättekul! Man kan strimla pappret i tuuuusen bitar och släpa runt det i hela huset....