måndag 30 mars 2009

Nåt e på gång

Solen skinner idag eftersom det är måndag & Hasse jobbar :) Riktigt härligt blöt om fötterna blev jag i skogen idag men vad gör det när jag under promenaden såg tussilago & hörde lärkor. Det var en himmelens liv både i skogen & över åkrarna. Är växtlighet, fåglar & andra djur i vårrus då ska jag banne mig vara det oxå :)))) Hasse tyckte han hörde tranor igår & jag gjorde det idag. Måste inte tranor stanna & dansa vid Hornborgarsjön? Kan man som trana bara strunta i det??? De tranor som kommit hit redan är det panelhönorna som ingen bjuder upp? Jaha, nu ska man behöva bekymmra sig över det oxå :)))))

4 kommentarer:

Upplagd sa...

...alltså snart tar jag ett par stövlar och kommer över med. Så där kan du ju inte ha det! Nästa steg är att du blir förkyld och nerbäddad när Hasse är ledig och solen strålar.
Snacka om panelhöna:))
Men visst är dagen ljuvlig. Tom i centrala Nynäs hör vi pippi skrika av lycka över en vacker morgon. Snart är den här!

irene sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
irene sa...

tar om det igen:
Kalle kattuggla bor i bergssluttningen bakom ladan. tranorna dimper ner o dansar vid en liten sjö på väg till Hemfosa. Kör till höger uppe från allén o rakt fram i korset. Ca 3 km efter korsningen på höger sida. En liten skogsväg leder fram till dem.
Snyggt med en tupp i stället för en katt :-)

Åsa Ö: sa...

Va avundssjuk jag är på er alla som kan så mycket om fågelsorter.....en väninna köpte mig en fågelbok i present för många år se´n för att jag skulle lära mig ....men hur i hela friden kan man se vilken sort det är dom flyger ju så fort och antagligen har man starr för några färger kan man inte heller se.Men jag matar de små liven i alla fall.