lördag 1 augusti 2009

Nu ni behöver jag hjälp










Behöver hjälp. Någon som vet vad detta är för blomma? Den är hög med blommor som kommer fler längs stjälken. I verkligheten är den ljust rosa. Inte såpnejlika för det vet jag hur den ser ut, tror jag i varje fall *ler*






















Och denna?














På vår tomt har vi ett litet hus på ungefär 2 kvadratmeter som kallas Rakethuset. Det har används som toa. Det är tomt & måste flyttas för det står så nära ett annat hus. Skulle vilja göra något kul med det. Eftersom de älskvärda både har fint hönshus, lekstuga & hundkoja känns det som att hönsen har nog med bostäder :)

Några förslag?

2 kommentarer:

Upplagd sa...

sorry hjärtat, blommorna hittar jag inte ord för. Och var i hela... har ni haft den där tomteluvan gömd?
Kan inte alpisarna få en drickautomat? Steffe tar klöven (?) och stoppar ner en femkrona och fram rinner det pepsi eller vad dom nu gillar...dricku som man säger på Gotland!

Göran sa...

Hej Inga!
Jag tror nog att den första blomman i alla fall är en såpnejlika. Av bilden du visar tyder det mesta på det.
Du vet väl att man förr i världen gjorde "såpvatten" av blommans rötter? Testa får du se om vattnet löddrar...
Den andra blomman är en Tremastarblomma. Lite speciell, men vacker.
De gamla dassen kan bli vaktposteringar utanför ert palats. Eller varför inte en busskur vid stora vägen